Radí Mgr. Marcel Tóth, Nurse practitioner , United Kingdom
„Častým problémom seniorov je strach, že v krízovej situácii sa nebudú môcť dovolať pomoci. V mnohých prípadoch totiž žijú izolovane, bez komunikácie s rodinou alebo so susedmi,“ hovorí Mgr. Marcel Tóth, ktorý pôsobil a riadil projekt v UK domáceho tiesňového volania. Je to služba, prostredníctvom ktorej si senior v prípade núdze jednoducho privolá pomoc. Stlačí tlačidlo malého prístroja pripevneného na zápästí alebo zaveseného na krku.
Tlačidlo odošle núdzový signál dispečerovi, ktorý pracuje 7 dní v týždni, 24 hodín denne. Je kvalifikovaný v oblasti zdravotníctva a sociálnych vecí a ihneď rieši vzniknutý problém. „Cieľom projektu je znížiť zdravotné a sociálne riziká seniorov a zachovať kvalitu ich života v ich prirodzenom prostredí, aby mohli viesť čo najdlhšie samostatný život vo vlastnom domove a mať pri tom záruku okamžitej pomoci v stave náhlej núdze.
Niečo to však stojí...
„Jednorazový poplatok 25,90 € za inštaláciu uhrádza klientovi mestská časť, klient uhrádza pravidelne mesačný poplatok 8,90 € za poskytovanie 24-hodinovej služby domáceho tiesňového volania,“ vysvetľuje Mgr. Marcel Tóth.
Zájdite so svojím starkým k lekárovi, ak spadol, hoci sa viditeľne nezranil, najmä ak sa pády opakujú. Môžu byť prejavom závažných ochorení.